Jest wiele sposobów na zdobycie nowego klienta. Zaczynając od kosztownych kampanii reklamowych w telewizji, poprzez reklamę w prasie, radiu itp., aż po reklamę w internecie.
W ostatnim czasie najintensywniej rozwija się rynek reklamy internetowej. Reklamować w internecie może się każdy. Reklama internetowa nie jest tylko dla dużych firm i korporacji z bardzo dużymi budżetami reklamowymi jak to bywa w przypadku reklamy w telewizji.Konsumentowi wyświetlana jest reklama na jego własne żądanie z informacjami, których poszukuje. Reklama w wyszukiwarkach nie jest zbyt natrętna i nie utrudnia życia Internautom jak to bywa czasem z reklamami graficznymi przysłaniającymi cały ekran komputera, lub billboardami zasłaniającymi budynki.
Zalety kampanii reklamowej w wyszukiwarkach:
- W wyszukiwarkach mogą reklamować się firmy, które nie mają bardzo dużych budżetów reklamowych przeznaczając kwotę nawet kilkuset złotych, firmy mogą pozyskać nowych klientów i sprzedać swoje produkty lub usługi. Ilość środków pieniężnych przeznaczonych na kampanię reklamową przekłada się na jej wynik, im większe nakłady na reklamę tym reklama trafia do większej liczby potencjalnych klientów i wynik jest wtedy lepszy. Firmy płacą określoną kwotę za każde kliknięcie po określonym słowie kluczowym lub frazie, a zatem ilość możliwych kliknięć uzależniona jest od wielkości budżetu. Ceny za kliknięcie po określonym słowie kluczowym lub frazie mogą być różne w różnym czasie, zależy to od ilości firm reklamujących się po danym słowie kluczowym lub frazie.
- Reklama w wyszukiwarkach daje natychmiastowe rezultaty. Reklama firmy pojawia się niezwłocznie po uruchomieniu kampanii reklamowej.
- Reklamy w wyszukiwarkach można dowolnie modyfikować (usuwać, edytować, dodawać nowe reklamy) w czasie trwania kampanii.
- Bardzo prosto mierzyć i analizować skuteczność kampanii reklamowych w wyszukiwarkach.
- Kampanie reklamowe to idealne uzupełnienie reklamy tradycyjnej i innych działań marketingowych takich jak pozycjonowanie stron internetowych.